Wie zijn wij?

Goed onderwijs bevat, naast de traditionele vakken, aanbod waarmee creatief gedrag wordt ontplooid. Het motto van Creëer en Leer is daarom: creativiteit voor iedereen. Om dit doel te kunnen bereiken zijn wij voortdurend op zoek naar nieuwe onderwijsvormen. Dit doen we door:

  • het ontwikkelen van onderwijsmateriaal, training en coaching in de procesgerichte didactiek
  • het ontwikkelen van materiaal ter ondersteuning van onderwijs volgens de procesgerichte didactiek
  • verzamelen en delen van kennis over de procesgerichte didactiek

Mech Benjaminsen

Voorzitter

Mech Benjaminsen is voorzichter van de stichting Creëer en Leer. Ze stond aan de wieg van de online methode Laat maar Zien en gaf vele jaren les op de Pabo. Mech ontwikkelt onderwijsmateriaal beeldend en procesgerichte didactiek. Zij verzorgt trainingen en coaching op het gebied van de procesgerichte didactiek en beeldend onderwijs. Daarnaast stuurt zij het team van Creëer en Leer aan.

Robert Stieltjes

Vicevoorzitter

Robert Stieltjes is oprichter en vicevoorzitter van Creëer en Leer. Daarnaast is hij hogeschooldocent beeldend op de Ipabo in Amsterdam en is hij verbonden met de HKU en de IJsfontijn voor ludodidaktiek. Robert stond aan de wieg van de online methode Laat maar Zien. Hij ontwerpt lesmateriaal, spellen en geeft training en coaching op het gebied van de procesgerichte didactiek en beeldend onderwijs.

Lize Reitsma

auteur en trainer muziek

Lize Reitsma is eigenaar van het bedrijf Limai. Zij ontwikkelt onderwijsmateriaal op het gebied van muziek. Daarnaast is zij als hoofdvakdocent verbonden aan het ArtEZ conservatorium. Lize geeft trainingen en workshops op het gebied van muziek.

Maite Roest

auteur en trainer muziek

Maite Roest is eigenaar van het bedrijf Limai. Zij ontwikkelt onderwijsmateriaal muziek. Daarnaast geeft zij trainingen en workshops op het gebied van muziek en is zij redacteur van het vaktijdschrift Pyramide.

Holger de Nooij

auteur en trainer drama

Holger de Nooij is hogeschooldocent drama op de Ipabo in Amsterdam. Daarnaast is hij auteur van het boek Kijk op Spel en eigenaar van de methode Dramaland. Holger ontwikkeld onderwijsmateriaal drama en geeft training en coaching op dat gebied.