Wie zijn wij?

Wie zijn wij?

Goed onderwijs bevat, naast de traditionele vakken, aanbod waarmee creatief gedrag wordt ontplooid. Het motto van Creëer en Leer is daarom: creativiteit voor iedereen. Om dit doel te kunnen bereiken zijn wij voortdurend op zoek naar nieuwe onderwijsvormen. Dit doen we door:

  • het ontwikkelen van onderwijsmateriaal, training en coaching in de procesgerichte didactiek
  • het ontwikkelen van onderwijsmateriaal waarmee we inclusiviteit stimuleren
  • het ontwikkelen van materiaal ter ondersteuning van onderwijs volgens de procesgerichte didactiek
  • verzamelen en delen van kennis over de procesgerichte didactiek
Het team van Creëer en Leer. Wie zijn wij?

Goed onderwijs bevat, naast de traditionele vakken, aanbod waarmee creatief gedrag wordt ontplooid. Het motto van Creëer en Leer is daarom: creativiteit voor iedereen. Om dit doel te kunnen bereiken zijn wij voortdurend op zoek naar nieuwe onderwijsvormen. Dit doen we door:

  • het ontwikkelen van onderwijsmateriaal, training en coaching in de procesgerichte didactiek
  • het ontwikkelen van materiaal ter ondersteuning van onderwijs volgens de procesgerichte didactiek
  • verzamelen en delen van kennis over de procesgerichte didactiek

Mech Benjaminsen

Voorzitter

Mech Benjaminsen is voorzitter van de stichting Creëer en Leer. Ze stond aan de wieg van de online methode Laat maar Zien en gaf vele jaren les op de Pabo. Mech ontwikkelt onderwijsmateriaal beeldend en procesgerichte didactiek. Zij verzorgt trainingen en coaching op het gebied van de procesgerichte didactiek en beeldend onderwijs. Daarnaast stuurt zij het team van Creëer en Leer aan.

Robert Stieltjes

Vicevoorzitter

Robert Stieltjes is oprichter en vicevoorzitter van Creëer en Leer. Daarnaast is hij hogeschooldocent beeldend op de Ipabo in Amsterdam en docent ludodidactiek bij de HKU. Robert stond aan de wieg van de online methode Laat maar Zien. Hij ontwerpt lesmateriaal, spellen en geeft training en coaching op het gebied van de procesgerichte didactiek, beeldend onderwijs en ludodidactiek.

Rhodé de Wolf

Rhodé de Wolf

auteur en trainer muziek

Rhodé de Wolf is afgestudeerd docent muziek (Conservatorium van Utrecht) en leerkracht basisonderwijs (Marnix academie Utrecht). Zij ontwikkelt onderwijsmateriaal op het gebied van muziek. Zij is werkzaam als auteur voor een muziekmethode in het voortgezet onderwijs en als auteur voor de muziekmethode van Creëer en Leer. Daarnaast werkt zij als dirigent voor een amateurkoor in Vianen. Rhodé geeft trainingen en workshops op het gebied van muziek.

Emma Wieriks

Emma Wieriks

auteur en trainer muziek

Emma Wieriks is afgestudeerd docent muziek (Conservatorium van Utrecht). Zij ontwikkelt voor Creëer en Leer onderwijsmateriaal op het gebied van muziek. Daarnaast is zij werkzaam als auteur bij een online muziekmethode voor het Voortgezet Onderwijs, is zij muziekdocent en studieloopbaanbegeleider op de PABO (Hogeschool Utrecht) en geeft zij met haar bedrijf Emma Wieriks Muziekeducatie workshops en trainingen op het gebied van muziek.

Holger de Nooij

auteur en trainer drama

Holger de Nooij is hogeschooldocent drama op de Ipabo in Amsterdam. Daarnaast is hij auteur van het boek 'Kijk op Spel' en eigenaar van de methode Dramaland. Holger ontwikkelt onderwijsmateriaal drama en geeft training en coaching op dat gebied.

Mech Benjaminsen

Voorzitter

Mech Benjaminsen is voorzitter van de stichting Creëer en Leer. Ze stond aan de wieg van de online methode Laat maar Zien en gaf vele jaren les op de Pabo. Mech ontwikkelt onderwijsmateriaal beeldend en procesgerichte didactiek. Zij verzorgt trainingen en coaching op het gebied van de procesgerichte didactiek en beeldend onderwijs. Daarnaast stuurt zij het team van Creëer en Leer aan.

Robert Stieltjes

Vicevoorzitter

Robert Stieltjes is oprichter en vicevoorzitter van Creëer en Leer. Daarnaast is hij hogeschooldocent beeldend op de Ipabo in Amsterdam en docent ludodidactiek bij de HKU. Robert stond aan de wieg van de online methode Laat maar Zien. Hij ontwerpt lesmateriaal, spellen en geeft training en coaching op het gebied van de procesgerichte didactiek, beeldend onderwijs en ludodidactiek.

Rhodé de Wolf

auteur en trainer muziek

Rhodé de Wolf is afgestudeerd docent muziek (Conservatorium van Utrecht) en leerkracht basisonderwijs (Marnix academie Utrecht). Zij ontwikkelt onderwijsmateriaal op het gebied van muziek. Zij is werkzaam als auteur voor een muziekmethode in het voortgezet onderwijs en als auteur voor de muziekmethode van Creëer en Leer. Daarnaast werkt zij als dirigent voor een amateurkoor in Vianen. Rhodé geeft trainingen en workshops op het gebied van muziek.

Emma Wieriks

auteur en trainer muziek

Emma Wieriks is afgestudeerd docent muziek (Conservatorium van Utrecht). Zij ontwikkelt voor Creëer en Leer onderwijsmateriaal op het gebied van muziek. Daarnaast is zij werkzaam als auteur bij een online muziekmethode voor het Voortgezet Onderwijs, is zij muziekdocent en studieloopbaanbegeleider op de PABO (Hogeschool Utrecht) en geeft zij met haar bedrijf Emma Wieriks Muziekeducatie workshops en trainingen op het gebied van muziek.

Holger de Nooij

auteur en trainer drama

Holger de Nooij is hogeschooldocent drama op de Ipabo in Amsterdam. Daarnaast is hij auteur van het boek 'Kijk op Spel' en eigenaar van de methode Dramaland. Holger ontwikkelt onderwijsmateriaal drama en geeft training en coaching op dat gebied.

Muziek als vormgeving - Pyramide
creeren kun je leren
CKV gids
Wil je meer weten over het werk van onze auteurs?

Lijst met publicaties:

* Artikel in ICC gids 2024, Thematisch werken in het kwadraat

* Artikel in Prikkels #3, 2023, Missie geslaagd

* Recensie in De Pyramide # 3 2023, Muziek als vormgeving beschouwen

* Artikel in ICC gis 2023: Kleuterdrama een vak apart

* Artikel in tijdschrift De Pyramide: Muziekles en dyslexie

* Boek over drama en didactiek: Kijk op spel

* Elektronische uitgave: Creëren kun je leren

* LKCAtelier over creativiteit en spel

* Interview in KunstZone

* Artikel in ICC gids

* Interview met Robert Stieltjes over Ludodidactiek

* HKU Ludodidactiek

* CKV gids 2022: De opmars van de procesgerichte didactiek in het voortgezet onderwijs.

Creativiteit en spel
Missie geslaagd - Prikkels
Lessen basisonderwijs
Wie zijn wij
lessen basisonderwijs