M.I.G.

6 + 7 = ?

M.I.G, Mathematics Intervention Game, is een serious game voor  pabostudenten en de professionalisering van leerkrachten. Het is een bord-kaartspel waarmee je vanuit diverse rollen binnen een simulatie van een teamoverleg, op professionele wijze leert rekenproblemen bij jonge kinderen te analyseren. Je leert gerichte interventies te construeren, te formuleren en te bespreken. Het spel heeft zowel een coöperatief als competitief karakter.

Prototype & playtest

Playtests op de doelgroep, bij leerkrachten en reken & wiskundedocenten Pabo wijzen uit dat het een motiverende en vernieuwende vorm van leren is. Er wordt op een hoog professioneel niveau hun kennis gebruikt en gedeeld. Het professioneel bespreken van rekenproblemen wordt veelvuldig gemist binnen hun (toekomstige) beroepspraktijk. Daar brengt M.I.G verbetering in.
In ontwikkeling zijn nog verschillende levels en replay-varianten voor diverse rekenproblemen.

Modificaties

Het spel kan in de toekomst op maat gemaakt worden voor andere veel voorkomende rekenproblemen PO, VO & MBO.
De kern van het spel is eveneens geschikt om taal en pedogogische problematiek professioneel bespreekbaar te maken.

 

Meer informatie?

Spelgegevens

  • Tijdsduur: ongeveer 60 minuten
  • Aantal spelers: 4
  • Doelgroep: Pabostudenten en leerkrachten in het P.O.
  • Het spel is ontwikkeld in samenwerking met professionals van de ELWIeR-groep: Ronald Keijzer, Vahap Duman en Wil Oonk.