Beeldende vorming

Creëer en Leer biedt training en coaching in de procesgerichte didactiek op het gebied van beeldende vorming. Hierbij een greep uit de mogelijkheden. Elke training wordt op maat gemaakt zodat de inhoud naadloos aansluit bij de wensen van het team en de visie van de school. Het is de manier om het kunst- en cultuuronderwijs een impuls te geven.

Wil je meer informatie?

Procesgerichte didactiek

De procesgerichte didactiek ken je misschien al. Maar wist je ook dat deze didactiek zich voortdurend vernieuwt? De laatste jaren ligt de nadruk bij de onderzoekscomponent en het thematisch werken. Creëer en Leer ontwikkelde twee losse trainingen over de procesgerichte didactiek. De ene training is een kennismaking, de tweede zorgt voor verdieping.

Creativiteit en spel

Creativiteit is de laatste jaren een veelgebruikt begrip in het onderwijs. Het wordt gezien als een belangrijke vaardigheid voor de mens in de 21ste eeuw. Maar hoe krijg je, in alle overdaad aan taal en rekenen, leerlingen deze vaardigheid bijgebracht? Af en toe een kunstopdracht geven is niet genoeg. Er is meer nodig. Het inzetten van spelelementen is een effectieve én leuke manier om creatieve vaardigheden te stimuleren. En dan blijkt dat creativiteit voor iedereen haalbaar is.

Creëer en Leer verzorgde deze training ook online voor het LKCAtelier.
Lees meer.

creativiteit en spel
Training beeldende vorming

Taal en kunsteducatie

Taal-Nederlands wordt gezien als een van de basisvaardigheden om mee te kunnen doen in de samenleving. Wist je dat je taal ook heel goed kunt stimuleren tijdens kunstlessen? Tijdens een korte training ontdek je hoe je dit kunt doen en daarmee van taal-kunst een win-win situatie maakt.

Beeldende leerlijn koppelen aan Blink

Werkt jouw school met de methode Blink? En wil je de thema’s van Blink op een zinvolle manier koppelen aan de doelen van beeldende vorming? Ga dan aan de slag met een van onze onderwijsontwikkelaars en stel je eigen leerlijn samen die naadloos aansluit bij de onderwerpen van Blink.

Training en beeldende vorming

Pimp je les van Pinterest

Wil je weten hoe je van een idee van internet een creatieve les maakt? Creëer en Leer biedt een workshop aan waarin je leert hoe je van een idee een procesgerichte les maakt. Je krijgt inzicht in de procesgerichte didactiek en past de didactiek toe op een zelf ingebracht idee.

Leerlijnen en eigen vaardigheid

Weet jouw team wat een leerling per leerjaar moet kunnen als het gaat om de technieken bij beeldend? Heeft jouw team behoefte aan ondersteuning m.b.t. de technieken die je aan mag bieden? Voelen jouw teamleden zich niet zo zelfverzekerd bij het geven van lessen boetseren, drukken of andere technieken omdat ze dat zelf lastig vinden? In deze praktische workshop geeft Creëer en Leer je meer kennis over materialen en technieken én zicht op de leerlijn. Vervolgens zet je deze kennis om in instructies naar leerlingen. Direct de andere dag dus al in te zetten.

leerlijnen en vaardigheden

Leerlijn van groep 1 tot en met 8

Wil je een creatief programma dat is afgestemd op de visie van de school? Dan kunnen de professionele trainers van Creëer & Leer je ondersteunen. Samen met de ICC-er, het management en bouwcoördinatoren wordt een implementatie-traject uitgestippeld. De kwaliteit van het doorlopende programma wordt door de trainer gewaarborgd, de invulling ligt in handen van het team.

Coaching individuele leerkrachten

Een coachingstraject wordt altijd afgestemd op de behoefte van de individuele leerkracht. Training, voorbeeldlessen in de klas, feedback na een klasbezoek en evaluatie op basis van resultaten uit een les, het kunnen allemaal onderdelen zijn van het traject. Creëer & Leer heeft voor een dergelijk traject speciaal ontwikkelde lessen die de leerkracht stap voor stap op weg helpen in het geven van beeldend onderwijs volgens de procesgerichte didactiek.